Aanvraag evenement

Wie een evenement in Maldegem organiseert, doet vanaf 26 september een aanvraag in een vernieuwd digitaal loket. 
Het nieuwe evenementenloket is gebruiksvriendelijker, toegankelijker én werkt met een persoonlijkere aanpak, op maat van jouw aanvraag.   

Evenementenkader 

De gemeente Maldegem stelde een evenementenkader op waarin de standaardrichtlijnen werden vastgelegd voor organisatoren. Hierin werd info opgenomen over de evenementenprocedure, de verplichtingen voor de organisator en de ondersteuning die vanuit de gemeente geboden wordt.  

Wanneer moet je een aanvraag doen voor jouw evenement? 

  • Het gaat om een openbaar evenement dat plaatsvindt op een openbare plaats (=inname openbaar domein).  

  • Het gaat om een openbaar evenement dat plaatsvindt op een privélocatie.  

  • Het gaat om een openbaar evenement waar het maximumvolume van de muziek luider is dan 85 dB.  

Wanneer aanvragen? 

Je vraagt je evenement minstens 6 weken voor de start van je evenement aan. Zo wordt geluids- of verkeershinder vermeden en kunnen de nodige veiligheidsmaatregelen genomen worden.  

Hoe doe je een aanvraag? 

  1. Maak een account met je e-mail en eigen gekozen wachtwoord. 

  1. Start je aanvraag!  

Heb je ook een zaal of materiaal nodig voor jouw evenement? 

Dan dien je hiervoor een aparte aanvraag te doen. 

  • Een aanvraag voor een gemeentelijke zaal doe je hier. 
    Klik hier voor meer info over het gebruik van gemeentelijke infrastructuur.  

  • Een aanvraag voor feest- of ander ontleenbaar materiaal doe je hier.  
    Klik hier voor meer info over onze Uitleendienst.

Hou er rekening mee dat beide aanvragen apart goedgekeurd moeten worden (materiaal of zaal- en evenementenaanvraag). De goedkeuring van de materiaal- of zaalaanvraag geeft geen garantie op goedkeuring van de evenementenaanvraag (en omgekeerd). 

Contact