Een klacht indienen

Heb je een probleem gemeld bij een gemeentelijke dienst en voel je je niet geholpen? Of heb je geen antwoord ontvangen? Dan staat de klachtenambtenaar klaar. Samen zoeken we, in vertrouwen, naar een passende oplossing.

Wat is een klacht?

Een klacht is een signaal dat je ontevreden bent over een handleiding of dienstverlening van het lokaal bestuur. Dit kan bijvoorbeeld gaan over lang wachten op een antwoord of beslissing, afwijking van afgesproken procedures, niet-uitgevoerde taken door de gemeente, en zo verder.

Hoe dien je een klacht in?

Dien hier een klacht in

Kom je er niet uit met de betrokken dienst? Dan kan je een klacht indienen via bovenstaande knop of via klachtenambtenaar@maldegem.be, tel. 050 72 89 30, per post of persoonlijk aan het loket in het gemeentehuis.

De klachtenambtenaar behandelt jouw klacht zorgvuldig en onafhankelijk. Dit mag je verwachten:

  • Discretie: jouw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.
  • Snelle reactie: binnen 10 dagen na ontvangst wordt contact met je opgenomen.
  • Duidelijke conclusie: binnen 45 dagen ontvang je een schriftelijk antwoord.
  • Verbetering van dienstverlening: klachten helpen ons om de dienstverlening te verbeteren en herhaling te voorkomen.

Uitzonderingen

De procedure van de klachtenbehandeling gaat over klachten over de dienstverlening van het lokaal bestuur. De klachtenprocedure is niet van toepassing op:

  • Vragen om informatie, meldingen, suggesties, beroepen, bezwaren of petities.
  • Algemene klachten over de regelgeving, over het gevoerde beleid of klachten over beleidsvoornemens of verklaringen.
  • Het niet correct handelen van de burgemeester, schepenen of raadsleden.

Indien je twijfelt of je al dan niet een klacht kan indienen, kan je steeds contact opnemen met de klachtenambtenaar.

Contact

Adres
Gemeentehuis Marktstraat 7 , 9990 Maldegem
Tel.
Naar top