8 - Klantgericht Maldegem

Onze organisatie is wendbaar en resultaatgericht, met een sterke focus op klantgerichte dienstverlening

Maldegem schakelt naar een klantgerichte, toegankelijke dienstverlening. We willen scoren met een aanpak die zowel onze inwoners als onze medewerkers centraal stelt. Want een sterke dienstverlening begint bij een efficiënt team, dat inzet op heldere communicatie, digitale innovatie en een warme werkplek.

Onze samenleving verandert. Steeds meer Maldegemnaars zijn mondig, deskundig en nemen initiatief. Dat is geen bedreiging, maar een kans. Als lokaal bestuur willen we luisteren, bijsturen en meebewegen. We zetten in op open communicatie, duidelijke informatie en een vlot contact met de overheid. Of je nu een vraag hebt, een idee wil
delen of iets wil melden: je moet ons makkelijk kunnen bereiken. 

We maken onze dienstverlening slimmer en toegankelijker. Digitaal waar het kan, persoonlijk voor wie het wil. Digitale toepassingen helpen ons om sneller en efficiënter te werken, maar we verliezen niemand uit het oog. Technologie is een hulpmiddel, geen drempel. In Maldegem schakelen we mee met de digitale versnelling, maar zorgen we dat iedereen mee kan in het peloton. Ook achter de schermen schakelt Maldegem. Als aantrekkelijke werkgever investeren we in een modern en flexibel personeelsbeleid. We creëren een werkplek waar talent kan groeien, welzijn vooropstaat en betrokkenheid het verschil maakt. Want sterke dienstverlening begint bij gemotiveerde mensen die zich met volle overtuiging inzetten voor onze inwoners, verenigingen, ondernemers en bezoekers. We willen niet alleen bijblijven, maar ook vooruitgaan. Samen trappen we richting een toekomstbestendige, klantgerichte overheid.

Zorgzaam Maldegem is de achtste beleidsdoelstelling van het Meerjarenplan 2026-2031.

Lees meer in ons beleidsportaal

Naar top