Maatschappelijk Werker Sociaal Huis

Jouw nieuwe job 

Wij zijn op zoek naar een gedreven en enthousiaste maatschappelijk werker met een passie voor mensen om ons warme team te vervoegen. In nauwe samenwerking met de collega’s en leidinggevende begeleid je cliënten van het Sociaal Huis.

Je analyseert de hulpvragen, beheert dossiers en gaat op zoek naar de meest passende oplossing voor maximale focus op de cliënt. Je komt tot een integrale en professionele begeleiding op maat met als doel zelfredzaamheid te verhogen en sociaal-maatschappelijk functioneren te optimaliseren. Op die manier geef je actief mee uitvoering aan het sociaal beleid van lokaal bestuur Maldegem.

Bij aanvang van jouw tewerkstelling word je eerst enkele maanden ingezet als verantwoordelijke LOI (zwangerschapsvervanging). Je werkt actief aan de kwalitatieve opvang van de bewoners d.m.v. een integrale begeleiding op maat. Je biedt hierin maatschappelijke, juridische en dagelijkse begeleiding met o.a. focus op de zoektocht naar een woonst en naar werk.

Bij de functie van Maatschappelijk Werker Sociaal Huis gaat het om een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur op niveau B1 – B3 (vraag gerust om een simulatie!).

Klik hier voor de volledige functiebeschrijving

Klaar om er in te vliegen? Dit is wat je zal doen in de functie:

  • Je informeert en helpt cliënten met het oog op een correcte en sociale dienstverlening. Je motiveert tot verdere hulpverlening, vertrekkende vanuit hun hulpvraag.
  • Je stelt een diagnose m.b.t. de problematiek die de cliënt aanbrengt. Je verricht een sociaal onderzoek en stelt een hulpverleningsplan op. Je volgt de evolutie van het dossier op en rapporteert aan alle betrokken partijen.
  • Je verliest de achtergrond van kwetsbaarheid en de diverse hulpvragen van de doelgroep niet uit het oog en stemt de geboden hulpverlening hierop af. 
  • Je staat in voor het beheer en de afhandeling van dossiers in het kader van de geboden hulpverlening en rapporteert aan het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst via een duidelijk opgesteld en onderbouwd sociaal verslag.

Dit vind je leuk om te doen

  • Mensen met bepaalde noden ondersteunen
  • Pro-actief handelen, een echte do-mentaliteit
  • Doelgericht werken volgens de vooropgestelde planning
  • Samenwerken met toffe collega’s
  • Flexibel en zelfstandig werken
  • Werken in een lokaal bestuur, met lokale noden en opportuniteiten

Dit zoek jij verder in een job

  • Een loon op B1-B2-B3 (vraag gerust om een simulatie) met een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Overname anciënniteit: onbeperkt uit de openbare sector & relevante anciënniteit uit de privésector of als zelfstandige.
  • Maaltijdcheques van € 8, ecocheques, gratis openbaar vervoer voor je woon-werkverkeer, fietsvergoeding (€ 0,35/km)
  • Aanvullend pensioen
  • Vakantiegeld & eindejaarspremie
  • Hospitalisatieverzekering
  • Fietslease
  • 32 vakantiedagen + 14 feestdagen
  • Gratis aansluiting bij GSD-V
  • Flexibele werkuren (glijtijd) en mogelijkheid tot thuiswerken
  • Job met inhoud en werk waar je je stempel op kan drukken
  • Een toffe en enthousiaste werkomgeving
  • Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen

 Hier herken jij jezelf in

  • Je bent in het bezit van een diploma maatschappelijk assistent of een ander diploma waarmee je sociaal onderzoek mag voeren. Bekijk hier welke diploma’s aan deze voorwaarde voldoen.
  • Je hebt een bijzondere interesse voor de doelgroep waarmee je zal werken en weet door communicatie op maat en jouw laagdrempelige aanpak snel vertrouwen te winnen.
  • Je houdt het hoofd koel in stressvolle situaties en weet hierbij wat je nodig hebt voor jouw zelfzorg.
  • Ervaring is een plus, maar zeker geen must.
  • Je hebt een glimlach en een positieve houding die je graag met heel Maldegem deelt.

Je herkent jezelf in onze waarden 

    

Heb je interesse? Solliciteer!

Solliciteer hier

  • Kandidaten kunnen zich aanmelden t.e.m. 28 april 2024 door een CV, uittreksel van het strafregister model 2, een kopie van het vereiste diploma en een motivatiebrief via bovenstaande knop te bezorgen.
  • Kandidaten die aan de voorwaarden voldoen woren uitgenodigd voor:
    • Een competentiegericht interview - op afspraak via Teams (extern selectiekantoor)
    • Een persoonlijkheidsvragenlijst - extern selectiebureau (online)
    • Toelichten case aan de jury op 14 mei 2024 - de case zal op 3 mei 2024 doorgemaild worden

Het toelichten van de case gaat door in het gemeentehuis van lokaal bestuur Maldegem (Marktstraat 7, 9990 Maldegem). 

Uit de rangschikking van de geslaagde kandidaten stelt de organisatie 1 kandidaat aan voor de vacature. De overige geslaagde kandidaten worden opgenomen in een werfreserve.

Kandidaten die, wegens ziekte of overmacht niet kunnen deelnemen aan het selectiegesprek, verliezen hun aanspraak op verdere deelname aan de examenprocedure.

Deadline indienen kandidatuur: 28 april 2024

Vragen?

Contacteer ons via vacature@maldegem.be

Waarom werken bij Maldegem? 

Zeg nu zelf, wat is nu mooier dan meehelpen bouwen aan een gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt en fier op kan zijn? Dit is waar onze medewerkers dagdagelijks voor staan!

We zetten alles op alles om de Maldegemnaar zo goed mogelijk te bedienen, zo creëren we een aangename plek om in te wonen, werken en te ontspannen.

Wil je weten hoe we dat aanpakken? Klik hier om alles te weten te komen over onze organisatie.

Contact