De doelstelling van inclusie is dat iedere burger, ongeacht zijn of haar beperkingen, kan deelnemen aan alle facetten van de samenleving.
- De inclusieambtenaar bewaakt dat de gemeentelijke dienstverlening toegankelijk is voor elke bevolkingsgroep en of er in de besluitvorming genoeg rekening gehouden wordt met personen met een beperking.
- De inclusieambtenaar is ook een aanspreekpunt, meldpunt en contactpersoon voor personen met een beperking.
- Hij of zij treedt op als schakel tussen de personen met een beperking en de gemeentelijke diensten.
- De inclusieambtenaar biedt een luisterend oor en helpt jou om bij de juiste dienst terecht te komen. Je kan er terecht met al jouw vragen over sociale voorzieningen, mobiliteit, uitkeringen, invullen van formulieren...
Via het Meldpunt Toegankelijk Maldegem kun je toegankelijkheidsproblemen melden of een suggestie doen om de toegankelijkheid in de gemeente te verbeteren.
Dit kan via:
- Het Online Meldpunt
- Telefonisch 050/72.72.15 vragen naar de inclusieambtenaar
- Door een afspraak te maken met de inclusieambtenaar
De inclusieambtenaar volgt de meldingen en of suggesties op en houdt je verder op de hoogte.
Maak je woning, evenement of zaak toegankelijk voor iedereen!
Wil je graag dat jouw woning, praktijk, winkel of evenement vlot toegankelijk is voor iedereen – ook voor mensen met een beperking? Goed nieuws! Als inwoner kan je gratis advies vragen om de toegankelijkheid te verbeteren.
Onze experten kijken graag met je mee en geven praktische tips op maat. Zo zorg je ervoor dat iedereen zich welkom voelt – en dat is een echte meerwaarde!
Meebrengen
- eventuele (bouw)plannen of foto's of schetsen van de inrichting
Digitaal loket
Contact
- Adres
- Administratief Centrum OCMW Lazarusbron 1 , 9990 Maldegem
- Tel.
