Niet-Belgen: afleveren attesten en uittreksels

Maak hier een afspraak

Bij de dienst bevolking, dienst burgerlijke stand en vreemdelingendienst kan je verschillende uittreksels verkrijgen:

  • Getuigschrift van woonst (met of zonder historiek)
  • Attest samenstelling gezin
  • Bewijs van leven
  • Bewijs van inschrijving
  • Bewijs van nationaliteit (met of zonder historiek)
  • Bewijs van ongehuwde staat
  • Uittreksel uit bevolkings- of vreemdelingenregister
  • Uittreksel uit de geboorteakte (indien in Maldegem geboren)
  • Uittreksel uit de huwelijksakte en echtscheidingsakte (indien gehuwd in Maldegem)

Voorwaarden

  • Je moet ingeschreven zijn in het bevolkingsregister van Maldegem, behalve bij de uittreksels uit akten.
  • Voor een uittreksel/ afschrift uit de geboorteakte moet je ofwel wonen in Maldegem of geboren zijn in Maldegem.
  • Een uittreksel/ afschrift uit de overlijdensakte kan verkregen worden zowel in laatste woonplaats als in de plaats van overlijden.

Aanvraag

Je kan de documenten:

  • Persoonlijk aanvragen bij de dienst burgerzaken.
  • Online aanvragen via onderstaande links (zie onder: Aanverwante pagina's)
  • Opmerking:
    • Je kan deze uittreksels digitaal aanvragen en ontvangen zonder tussenkomst van de dienst burgerzaken 24h/24h en dit onder bepaalde voorwaarden (zie info per document). Het digitaal uittreksel dat je ontvangt is zowel rechtsgeldig in digitale vorm als afgeprint. 
      Je hebt hiervoor je eID en kaartlezer nodig, of een geldig token, of de app Itsme.

    • Indien tussenkomst vereist is van de dienst burgerzaken, ontvang je hiervan een e-mail. De verwerking van dergelijke aanvragen kan een aantal werkdagen duren, afhankelijk van het soort uittreksel. Wanneer dit document digitaal aanleverbaar is, krijg je opnieuw een e-mail.