Vanaf 1 april 2020 ontvangen we jou ook op afspraak

28
feb
2020

Vanaf 1 april 2020 kan je op afspraak terecht bij de medewerkers van de gemeente. Dit betekent dat je niet meer in de wachtrij moet staan, maar zelf op voorhand een afspraak kan inplannen op een moment dat het voor jou past. Voor het ophalen van rijbewijzen, reispassen, verkoop M-bon,… is geen afspraak nodig.

Hoe maak je een afspraak? 

Je kan je afspraak gemakkelijk van thuis maken, online via www.maldegem.be of telefonisch via tel. 050 72 89 30. Het werken op afspraak start op 1 april 2020 maar vanaf 20 maart kan je al een afspraak inboeken. Wie vanaf 1 april toch zonder afspraak komt, kan aan het onthaal in het gemeentehuis, Oud St. Jozef, het OCMW en Dienst Openbaar Domein een afspraak krijgen voor het eerstvolgende vrije moment. Dit kan meteen zijn of op een andere dag, afhankelijk van de reeds geboekte afspraken bij de medewerkers.

Voordelen

Je hoeft niet meer in de wachtrij te staan. Je kan zelf op voorhand een afspraak plannen op een moment dat voor jou het beste past. Door vooraf je afspraak te maken, kunnen de medewerkers zich bovendien goed voorbereiden en de nodige tijd nemen voor je vraag. Je kan ook je tijdsbesteding goed inschatten. Als je een afspraak maakt, zie je immers meteen hoeveel tijd voor jouw afspraak ingepland is.

Geen afspraak nodig voor de ophaalbalie

Voor het ophalen van rijbewijzen, reispassen, verkoop M-bon,…  hoef je geen afspraak te maken. Hiervoor kan je terecht bij het onthaal van het gemeentehuis.

Twijfel je of een afspraak nodig is? Er is nu al heel veel digitaal te bekomen zoals attesten en uittreksels. Wij raden dus iedereen aan om eerst een kijkje te nemen op www.maldegem.be/digitaal-loket

Als gemeentebestuur vinden we efficiëntie en klantvriendelijkheid voorname aandachtspunten. We hopen u zo nog beter te kunnen helpen.

Contact