Diensthoofd Bibliotheek, Cultuur en Toerisme

Jouw nieuwe job 

Wij zijn op zoek naar een gepassioneerd Diensthoofd Bibliotheek, Cultuur en Toerisme. Onder leiding van de directeur Mens ben jij de drijvende en verbindende kracht achter de uitbouw van het bibliotheek-, cultuur-, erfgoed- en toerismebeleid van de gemeente. Hierbij hanteer je een participatieve reflex waarbij wordt ingezet op nauwe samenwerkingsverbanden zowel met andere diensten van de pijler Beleving en de pijler Burger, andere interne diensten, diverse verenigingen, burgers en stakeholders.

Als Diensthoofd Bibliotheek, Cultuur en Toerisme ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van de werking van de bibliotheek, cultuurdienst inclusief erfgoed en de dienst toerisme. Je stuurt de medewerkers van die diensten aan en zorgt samen met hen voor een breed en gevarieerd aanbod waarbij kwaliteit en beleving centraal staan.

Ben jij klaar om het verschil te maken in onze bibliotheek, cultuur en toerisme? Dan is deze functie van onbepaalde duur op niveau A1a-A3a  echt iets voor jou! 

 Klik hier voor de volledige functiebeschrijving

Klaar om er in te vliegen? Dit is wat je zal doen in de functie:

  • Samen met jouw team en ter ondersteuning van de directeur Mens voorbereiden, operationeel vertalen, opvolgen en realiseren van beleidsdoelstellingen
  • Medewerkers coachen, motiveren, ondersteunen en stimuleren om de vooropgestelde resultaten te behalen
  • Streven naar een optimale en efficiënte inzet van mensen en middelen
  • Participeren in dienstoverschrijdende en organisatiebrede projecten
  • Een teamwerking uitbouwen die klaar is voor de toekomst

Dit vind je leuk om te doen

  • Een echte bruggenbouwer zijn, met oog voor al je klanten en medewerkers
  • Pro-actief handelen, een echte do-mentaliteit
  • Doelgericht werken volgens de vooropgestelde planning
  • Samenwerken met toffe collega’s
  • Werken in een lokaal bestuur, met lokale noden en opportuniteiten

Dit zoek jij verder in een job

  • Een loon op A1a-A3a (vraag gerust om een simulatie) met een voltijds contract (38 uur) van onbepaalde duur.
  • Overname anciënniteit: onbeperkt uit de openbare sector & relevante anciënniteit uit de privésector of als zelfstandige.
  • Maaltijdcheques van € 8, ecocheques, gratis openbaar vervoer voor je woon-werkverkeer, fietsvergoeding
  • Aanvullend pensioen
  • Vakantiegeld & eindejaarspremie
  • Hospitalisatieverzekering
  • Fietslease
  • 32 vakantiedagen + 14 feestdagen
  • Gratis aansluiting bij GSD-V
  • Job met inhoud en werk waar je je stempel op kan drukken
  • Een toffe en enthousiaste werkomgeving
  • Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen

 Hier herken jij jezelf in

  • Je bent in het bezit van een masterdiploma
  • Je beschikt over minimaal 1 jaar ervaring in een leidinggevende functie en /of in een functie binnen één van de volgende vier vakgebieden: bibliotheek, cultuur, erfgoed of toerisme
  • Je gaat nauwgezet en planmatig te werk zodat de opvolging en coördinatie van projecten vlot verloopt
  • Je hebt een glimlach en een positieve houding die je graag met heel Maldegem deelt

Je herkent jezelf in onze waarden 

Op onze website vind je onze waarden terug.

Heb je interesse? Solliciteer!

Solliciteer hier

  • Kandidaten kunnen zich aanmelden door een CV, motivatiebrief, een kopie van hun diploma en een recent uittreksel van het strafregister te bezorgen voor de uiterlijke inschrijvingsdatum via bovenstaande knop. Zorg ervoor dat uit jouw motivatiebrief en/of CV duidelijk blijkt dat je beschikt over minstens 1 jaar ervaring in een leidinggevende functie en / of in een functie binnen één van de volgende vier vakgebieden: bibliotheek, cultuur, erfgoed of toerisme.
  • Kandidaten (met een geldige kandidatuur) worden uitgenodigd voor:
    • Een competentiegericht interview (eliminerend): op afspraak, online gesprek (extern selectiekantoor)
    • Leidinggevend assessment (adviserend): op afspraak op locatie (extern selectiekantoor)
    • Toelichten case aan de jury op 13/06/2025 of 18/06/2025) in het gemeentehuis, Marktstraat 7, 9990 Maldegem. De case wordt op voorhand doorgestuurd

  • Uit de rangschikking van de geslaagde kandidaten stelt de organisatie 1 kandidaat aan voor de vacature. De overige geslaagde kandidaten worden opgenomen in een werfreserve.

    Kandidaten die, wegens ziekte of overmacht niet kunnen deelnemen aan het selectiegesprek, verliezen hun aanspraak op verdere deelname aan de examenprocedure.

    Deadline indienen kandidatuur: 18/05/2025, 23u59

Vragen?

Contacteer ons via vacature@maldegem.be

Waarom werken bij Maldegem? 

Zeg nu zelf, wat is nu mooier dan meehelpen bouwen aan een gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt en fier op kan zijn? Dit is waar onze medewerkers dagdagelijks voor staan!

We zetten alles op alles om de Maldegemnaar zo goed mogelijk te bedienen, zo creëren we een aangename plek om in te wonen, werken en te ontspannen.

Wil je weten hoe we dat aanpakken? Klik hier om alles te weten te komen over onze organisatie.

Contact