Dienst Openbaar Domein

Waar kan je ons bereiken?

  • Bloemestraat 45 , 9990 Maldegem

Ik wil een medewerker spreken

Coronavirus

Om de verspreiding van het coronavirus in te perken is de dienst niet meer vrij toegankelijk. Je kan enkel bij ons terecht voor dringende dienstverlening. Dit kan enkel op afspraak.

Een afspraak maken kan telefonisch via tel. 050 72 89 30, te bereiken tussen 8.30 en 12.00 uur en 13.30 en 17.00 uur, of via info@maldegem.be. Indien je vraag dringend is, zal een medewerker jou een afspraak geven.

Opgelet! 

Noodmaatregelen coronavirus

De huidige coronamaatregelen hebben een sterke invloed op alle dossiers bij de Dienst Omgeving. Zo is het niet mogelijk om openbare onderzoeken te gaan inkijken, hoorzittingen te organiseren,... 

De Vlaamse regering heeft daarom een aantal aanpassingen aan deze procedure voorzien. 

Deze aanpassingen hebben o.a. als gevolg dat de beslissingstermijnen worden verlengt als volgt:

  • de beslissingstermijn in de vereenvoudigde procedure wordt met 30 dagen verlengd (van 60 naar 90 dagen) 

  • de beslissingstermijn in de gewone procedure wordt met 60 dagen verlengd (van 105 of 120 dagen naar 165 of 180 dagen)

  • de beslissingstermijn in beroep wordt verlengd met 60 dagen.

Ook de termijn om een beroep in te dienen tegen een beslissing in eerste aanleg wordt met 30 dagen verlengd. 

Deze termijnverlengingen gelden voor:

  • alle procedures die nog niet volledig afgerond waren of waarvan de beroepstermijn nog lopende was op 24 maart 
  • nieuwe aanvragen en administratieve beroepen die ingediend zijn vanaf 24 maart tot en met 24 april 

Meer informatie vind je op de website van de Vlaamse overheid: https://www.omgevingsloketvlaanderen.be/noodmaatregelen-coronavirus